2009-10-14
 17:39:48

Stackars Vicky:(<3

Hejsan!

Idag gick jag upp halv 7 och tog på mig åt frukost satte igång datorn en stund och sedan gick jag och syster till tåget...hoppade av i ramlösa som vanligt sedan satt jag där i 10min. Efter det kom åstorps tåget och jag hoppade på tåget. Väl framme i Åstorp går jag mot hundkenneln som ligger 10-15min bort. Kom in till Karina och Kalle och frågade hur det hade gått med Vicky och valparna, Då sa Karina att Vicky hade klarat av de fint i början sedan när hon fått sin 6:e valp så började hon flåsa och kunde inte andas och hon försökte kräka men hon fick inte upp något och hennes mage börja svälla...då visste de att hon hade fått "Magomvredning"de åkte snabbt in till djursjukhusetoch fick lägga in henne. Jag frågade där efter om hon hade blivit bättre men de hade inte ringt från djursjukhuset ännu, för hon ligger där nu och ska ligga där tills imorgon eller övermorgon...På djursjukhuset fick de göra kejsarsnitt för hon hade fler valpar kvar:O! och de fick ut 4 valpar till♥.
Skönt att alla valparna lever och så men tycker de är synd om Vicky just nu.
Hoppas allt går bra och de får hem henne snart♥.
Just nu är Wilma "andra mamma" till valparna hihi, hon har sin 3 veckors valp och sedan 10 små valpar som gnäller och har sig:). Men hon vill vara hos dem(det måste vara mamma känslan hon har fortfarande^^). Jaaa..när vi hade rastat hundar sedan på dagen gick vi in och bytade till valparna. Lakan och filtar, sedan dammsugade vi och tvättade golvet där inne så det blev fint till Wilma och valparna:). i de rummet som Wilma och valparna är i har dem de så varmt och skönt och de är ju bra för snart kommer vintern och då blir de jävligt kallt!. Men de är mest för valparnas skull!

Ja nu ska jag inte fördriva er tid mer...:). Men ha de bra och lämna gärna en komentar!

Kraaam♥


Fredde
PUBLICERAT: 2009-10-15, 15:05:36 | URL: http://fredriklindell.blogg.se/

hoppas det blir bra :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: